niedziela, 28 czerwca 2015

Polar A300 ciąg dalszy

Z monitorem aktywności Polar A300 zapoznałem się już rewelacyjnie. Sprawuje się i wygląda bardzo dobrze. Po tym czasie zauważyłem, że przy bieganiu może komuś brakować dwóch funkcji. A są to:
- Brak możliwości liczenia okrążeń (dla mnie jest to dość istotne)
- Stoper nie mierzy z dokładnością co do setnych sekundy (jeśli ktoś biega krótkie odcinki bardzo się przydaje np: na bieżni gdzie jest to ważne)
Należy wziąć pod uwagę, że nie jest to specjalistyczny zegarek do biegania. Poza tym zegarek jest bardzo czytelny. Podczas treningu mamy dostęp do aktualnej godziny.
Ja zegarek noszę codziennie. Uważam, że zegarek bardzo dobrze leży na nadgarstku (mam bardzo chudy nadgarstek). Rozmawiałem z innymi na temat innych zegarków i usłyszałem właśnie nieciekawe informacje na temat wygody zegarków marki Polar. Lecz ja się z tym nie zgodzę, gdyż pasek jest bardzo elastyczny i miły w dotyku.
Ciekawą funkcją jest liczenie kroków i przebytego dystansu w kilometrach. Po całym dniu można się zdziwić ile przeszło się w ciągu dnia. 
Bateria w zegarku wytrzymuje długo, więc nie ma potrzeby częstego ładowania (za pomocą USB).
Lekkie podświetlenie ekranu włącza się gdy wciśniemy któryś z przycisków. Jeżeli chcemy mocniejszego podświetlenia należy użyć górnego przycisku z lewej strony.
Posiada on blokadę przycisków uruchamianą poprzez przytrzymanie przez ok 2 sec. przycisku od podświetlenia.
Chętnie odpowiem na pytania. Zapraszam do podzielenia się swoimi wrażeniami z zegarkami, opaskami fitness.

[Aktualizacja]







17 komentarzy:

  1. Czy Polar A300 ma polskie napisy, obsługę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, ze nie ma GPS, ale czy jezeli podczas treningu jest sparowany z telefonem to istnieje opcja ze bedzie mierzyl dystans?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      niestety nie będzie takiej możliwości. Sparowanie z telefonem polega na
      synchronizowaniu dziennej aktywności oraz odbytych treningów.

      Usuń
  3. Czy pulsometr H7 może jednocześnie podawać dane pomiaru do A300 i do aplikacji w telefonie (np. Endomondo, czy RunKeeper).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, dziękuję za tyle pytań.
      Tak, jest taka możliwość, aczkolwiek najlepiej wtedy wybrać w zegarku tryb
      pływanie (transmisja analogowa), gdyż wtedy można korzystać z transmisji
      Bluetooth Smart na telefonie. W przypadku wyboru innego sportu odczytanie
      sygnału na telefonie może być niemożliwe.

      Usuń
    2. Ale jak wyczytałem, to A300 przesyla jakoś dane do aplikacji mobilnej. Jak rozumiem do PolarFlow'a. Czy wiesz może, czy PolarFlow może je przekazywać dalej do innej aplikacji?

      Usuń
    3. Polar A300 przesyła dane za pomocą bluetooth. Tak do polar flow. Z tego co mi wiadomo można przesłać trening do endomondo.

      Usuń
  4. Witam. Odgrzeje troszkę temat.
    Chciałbym się dowiedzieć czy zegarek ten będzie się sprawdzał w przypadku treningów tenisowych? Zależy mi oczywiście przede wszystkim na wykresach pulsu w trakcie całego trwania treningu (a nie tylko na podsumowaniach). Ale ważne jest też dla mnie jak mogą się pozostałe jego funkcję sprawdzić właśnie w kierunku tenisa ziemnego.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Adam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Polar A300 w trybie treningu wyświetla tętno aktualne, do tego potrzeba opaski na klatkę piersiową Polar H7. Następnie można przeanalizować wykres tętna w aplikacji Polar Flow.
      Osobiście zegarka używałem codziennie przez siedem miesięcy. Liczy kroki, oblicza spalone kalorie, szacuje przebyty dystans danego dnia. W aplikacji Polar Flow możliwe jest przeanalizowanie całego dnia, włącznie z fazami snu. Mi osobiście podoba się to, że można codziennie wpisywać swoją wagę do aplikacji.
      W zegarku dostępny jest sport "Tenis". Czyli trening zostanie zapisany pod taką nazwą. Ciężko jest mi tutaj coś więcej napisać na ten temat, ponieważ używałem go do: biegania, kolarstwa, na siłownię, basen.
      Polar wprowadził teraz nowy model zegarka A360, który posiada pomiar tętna z nadgarstka. Wyświetla tętno aktualne, średnie, maksymalne. W trybie treningu jest dostępnych 5 stref, które można modyfikować.
      Według mnie w tym modelu zaciekawić Pana mogą powiadomienia ze smartfona wyświetlane na ekranie zegarka Polar A360.

      Jeżeli ma Pan jeszcze jakieś pytania, lub jakiś temat rozwinąć proszę o taką informację.
      Dziękuje i pozdrawiam Szymon

      Usuń
    2. Dziękuje bardzo za obszerną odpowiedź.
      Ogólne funkcję znam, bo już trochę czytałem o A300. Jednak zawsze najbardziej cenię sobie opinie użytkowników, niż to jak cudownie sprzęt opisywany jest w sklepach czy stronie producenta.
      A360 rzeczywiście trochę kusi brakiem nadajnika na klatkę, ale z drugiej strony dokładać kolejne 200 zł za coś takiego? Chyba za płytko w tym siedzę żeby, aż tyle wydać na pierwszy swój porządny pulsometr ;)
      Ze sprawdzaniem fazy snu, słyszałem, że to zawracanie głowy i w ogóle się nie sprawdza.
      Dobrze kojarzę, że wyniki z treningów można łączyć z aplikacjami takimi jak np. Endomondo? Czy jest w ogóle sens z nich korzystać jeśli jest Polar Flow? Podejrzewam, że mogą się one trochę pokrywać, ale to tylko moje domysły, gdyż tej drugiej nigdy na oczy nie widziałem.
      A jeśli mogę jeszcze zapytać z ciekawości w jaki sposób korzysta Pan z jego funkcji na siłowni? Jakie wnioski wyciąga Pan z analizy danych po treningu?

      Usuń
    3. Aha i jeszcze jedno pytanie - jak sprawdza się nadajnik na klatkę w trakcie biegania czy siłowni? Zastanawiam się, czy w przypadku dynamicznych ruchów jakie towarzyszą grze w tenisa nie będzie się on zsuwał (o przeszkadzanie go nie podejrzewam nawet)

      Usuń
    4. Polar ma dwie fazy snu. Z tego co mi wiadomo inne urządzenia mają cztery. W aplikacji Polar Flow można zobaczyć czas snu (dla mnie ta funkcja jest super, korzystam z niej codziennie) Oblicza go dobrze, ponieważ sprawdzałem to kilka razy. Jest faza głębokiego snu i lekkiego. Podany jest czas co do minuty i udział procentowy z całego snu danej nocy.
      Tak można przesyłać dane do np: Endomondo, Strava. Ja odkąd mam aplikacje Polar Flow nie korzystam z nich. Znam ludzi, którzy przesyłają dane do dwóch aplikacji. Dla mnie to nie ma większego sensu. Jak dla mnie Polar Flow jest wystarczający.
      Na siłowni korzystam z czasu aktualnego, tętna aktualnego, stopera. Wykonuje głownie treningi obwodowe. Moje treningi czy to biegowe czy na siłowni opierają się na pomiarze tętna. Po treningu w aplikacji sprawdzam moje tętno np: w danej serii.
      W swoim życiu maiłem już cztery opaski na klatkę różnych producentów. Od początku mojej przygody z bieganiem korzystam z opasek na klatkę. Podczas treningów nie miałem z nimi żadnych problemów. Podczas biegów z maksymalną prędkością, skakania przez płotki, wyskoków opaska trzyma się bardzo dobrze. Jedynie dwie sytuacje kiedy mi ona przeszkadzała to robienie grzbietów i podczas zawodów biegowych, ale wtedy to przeszkadzał mi nawet zegarek na nadgarstku ;)

      Usuń
    5. Rozumiem. Bardzo dziękuje za wszelkie informację. Chyba czas żeby sprawdzić go osobiście :)
      Pozdrawiam serdecznie,
      Adam.

      Usuń
  5. Mam pytanie bo używam od tygodnia i narazie głównie wkontekście ile kroków i podpowiadanie aktywności aby osiągnąc 100% celu dziennego. Moje pyatnie odnosi sie do tego czy rozpoczynając np jazde na rowerze właczam , ustawiam coś czy po prostu jest to wliczone od innej aktywnosći. W przypadku biegania to liczy kroki a pływanie? Chodzi mi o to czy to ze zegarek ma ileś profili sportowych tzn , że nic nie muszą właczać a robiąc cokolwiek liczy kroki i procent realizacji celu. NIe mam paska do mierzenia tętna. MOnitoruje moja katywnosci i caly czas moge sprawdzic ile musze pobiegac lub chodzic lub inne aktywnosci aby osiągnac dzienny cel czy tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, zegarek monitoruje naszą aktywność przez 24 godziny na dobę. Polar ma kilka podstawowych profili sportowych, które można zmienić w aplikacji Polar Flow. Przed rozpoczęciem należy wybrać interesująca nas aktywność. Właśnie aby np. podczas pływania aktywność była mierzona. Jeśli nie włączymy to zegarek też zmierzy ale nie wiem czy będzie to tak dokładne.
      Tak w każdej chwili można sprawdzić aktywność.

      Usuń